Yanıp yok olmak değil yeniden yaratıyor kimliğini masal devi.
İki; masal, Buenos Aires ve çevresinde yaşayan on milyon insanı, geçmişe bağlıyor.
Üç; güya bu tarz bir Tango ile özlemlerini açıklayıp zorlukları yenebiliyor bu göçmen ruhlar.
Değerli İzleyici…
Evet, ruhumu bir süre Buenos Aires’de gezdirdim. Santa Maria Limanı’nda buldum kendimi.
Dengeyi sağlayan kolların, bedenin yükünü çakan ayakların ve Tango aşkıyla nasıl coştuğunu orada gördüm.
Şimdi bir gerçeği, şöyle ki nüfus hareketleri ile oluşan yeni insanı anlamak için,
on beş yıl önce yayınlanan izlenimlerimi sizinle paylaşıyorum.
Göç olgusu nedir? Göç ve göçmenlik, sonuç olarak neye dönüşür?
Bu ilişkide ve bu açıdan, Buenos Aires ve tango’yu izleyeceğiz.
Sevgi içtenlik…
Tekin SonMez, 7 Mart 2011, Stockholm
Kültür kimliği belirsiz olan insanlar da yaşıyor
Fakat, tango’nun ötesinde hiçbir şey, onların kültür kimliğini belirlemeye yetmiyor.
Kültür kimiliği belirsiz bir masaldı ilk başlarda ve göçmendik.
Dans ederken ilkin varlığımızı belirtmek istiyorduk.
Sonra bazı şeyleri unutmak istiyor ve bir insan sıcaklığının gövdemize dokunmasını istiyorduk.
Göçmendik çünkü evet.
Başkaldırı ritüeli gerekiyordu.
Değerli İzleyici…
Ve Tango bunun için Buenos Aires’de ‘Porteno Tangosu’ adıyla 1880 öncesi barlarda, kıyı meyanelerinde doğdu.
Tango öteki bir anlatımla bedenlerini ödünç veren kadınların yoğun olduğu eğlence yerlerinde doğup gelişti.
Bugünki Corrales Viejos kıyı bölgesi ilk doğum yeri araştırmacılara göre.
Başkentin büyük limanlara sahip oluşunu belirtmek için, kültürel kimlik sorunu, öteki bölgelere oranla daha önemlidir.
Porteno, bu anlamda Buenos Aires için, kültürel kimliksiz oluşu açıklada kullanılır olmuş.
En altlarda yaşayanlar; liman işçileri, mezbahacılar, katırcılar ve sığırtmaçlar arasında gelişen Tango, giderek Portenolu’yu betimlemiş.
Katırcıların ve sığırtmaçların kırsal kökenli şiirleri ve gitara bir zenginlik vermiş Tango’ya. (Sürecek)
Tango’da erkek matadora dönüşebilir.
Yazı ve fotoğraflar, Tekin Sönmez, 20 Şubat 1996, Hürriyet Gazetesi